úvodem

Po letech pročítání diskuzí a blogů, založil jsem si blog vlastní. Snad moje skromné zápisky budou inspirací i pro ostatní.

sobota 20. dubna 2013

řízení čerpadla topení a kombinovaného bojleru

Pro strejdu jsem řešil alespoň částečnou automatizaci kotelny. Kotelna se skládá z kotle na dřevoplyn Atmos, kombinovaný bojler, elektrokotel. K tomu ještě patří několik čerpadel, ventilů, termostatů. Pro běžného smrtelníka nemožné pochopit a hlavně, kdo by chtěl být pořád v kotelně, sledovat budíky a podle toho zapínat a vypínat jednotlivá čerpadla. Hledal jsem tedy jednotku, která by byla schopna ovládat čerpadlo pro ohřev kombinovaného bojleru. Dosavadní systém (čerpadlo zasunuté v zásuvce) měl dva problémy:
1) Po nějaké době se teplota v bojleru dostala na teplotu kotle. Bohužel těch cca 85°C už znamenalo vypnutí havarijního termostatu elektrického ohřevu a bylo potřeba jej ručně znovu zamáčknout.
2) Po vyhasnutí kotle se bojler vychladil do radiátorů. Tedy večer se topilo a ráno tekla studená voda.

Tohle všechno se dá vyřešit systémy v různých cenových relacích. Obvykle cena řešení začínala na cca 5000Kč.

A pak jsem našel na bastlírně tuhle zmínku. Vybral jsem nejlepší variantu, namotoval a funguje. Zatím otestováno jen pár dní. Každopádně prozatím spokojenost.
Koupil jsem tady.

Jen jediná negativní poznámka. V nastavení lze korigovat teplotní čidla v rozsahu +/-5°C. Vrazil jsem čidlo do vroucí vody, ukázalo 106°C. Tedy i po korekci ukazuje o stupeň víc.

Termostat v akci:

1 komentář:

  1. Dobrý den, jsem autorem odkazovaného vlákna na Bastlírně.
    Jen jsem chtěl reagovat na vaše snahy o korekci chyb čidel, sám jsem s tím chvíli laboroval také a došel jsem k závěru, že to asi nemá smysl. Moje úvaha je taková, že obě čidla mají plusmínus asi stejnou chybu a pro požadovanou funkci automatiky je důležitá diference teplot, nikoli absolutní teplota. Takže jsem čidla nechal v továrním nastavení a funguje to perfektně.
    Pokud budete mít k systému nějaké poznatky, zkuste je prosím šoupnout zase do Bastlírny, ať to máme pořádně zdokumentované.

    S pozdravem

    J.Š.

    OdpovědětVymazat